Home » » Pengalaman merempat satu malam di kuantan...

Pengalaman merempat satu malam di kuantan...

Written By alongxp on 25 Nov 2008 | 08:38

Assalamualaikum sahabat-sahabat ku....

Arini aku nak berkongsi pengalaman aku kire 3 thn lepas,masa tu aku br seminggu masuk satu ipt kat muadzam shah,pahang,lpas abis orentasi tuh...aku pon g la kl nak jumpe awek aku(bini aku skang)...dr ipt aku naik bas yg ipt aku sediakan sampai ke kuantan,tu betul2 first time aku g kuantan, xpela naik bas ipt,ngan bebudak ipt aku gak,yg same semester pon ramai...sampai kat terminal bas kuantan,beli tiket,ok,bas pkl 6.30 (klu tak salah),masa tu br pkl 5 lebih dkat pkl 6,so lepak ngan kengkawan dulu,makan...pas2 naikla bas,1st time aku naik bas double decker...nsb baik dok belah bwh...aku takut aku dok atas kang tetiba gayat aku dtg...hehehehe...okla... perjalanan berjalan lancar,sampai pekeliling..aku menapak sampai mana ntah,org jln aku ikut je,pas2 aku naik monorel smp mana ntah...sbb 1st time naik,jd cam jakun jap...sbb dah lama tak naik public transport kat kl, dulu masa aku dok kl aku naik moto ke mana...even g kedai selang satu blok utk beli rokok sebatang.. ok..sambung balik,sampai kat jln Tunku Abdul Rahman,member aku amik...so selesaila satu malam aku kat kl...(jumaat malam sabtu)...sabtu mlm ahad aku kat umah membe aku,xde bende,cume siang tu aku soh die g beli tiket balik ke muadzam shah,die g beli kat pekeliling,mana nak dpt tiket g muadzam shah...belila kat putra bodoh...tp masa tu aku pon xtau kene g putra beli tiket,aku ikut je...bas kat pekeliling
So ari ahad tu aku pon g la tunggu kat pekeliling...balikla ke pahang,sumenye ok...masa dh sampai kat area kuantan,aku usyar jalan nak ke setesen bas tambang atau sll diorg sebut benteng...sampai kat terminal,aku nak beli tiket ke muazam,tp sayangnye bas ekspress ke muadzam last pukul 4.30,masa tu dh pkl 4.45, aku pon kuar dr terminal,tanya teksi,die kate 100... gile ke hape... aku pon main redah je jalan ke benteng...aku jalan berpandukan land mark-land mark dekat2 ngan benteng... masa sampai kat satu jalan,aku nak menyeberang,aku nampak satu bas tambang bertulis muadzam shah,ms tu lbh kurang pkl 5.30,aku tak sempat nak tahan,so aku teruskan menapak ke benteng...sampai kat benteng,aku beli air sambil tu tanya ngan org kedai tu,bas ke muadzam pkl bape jalan? die kate kate dh lepas dh...last pkl 5.30, maknanya yg td tu last la? aduh... aku blur...tp kat situ ada sebijik bas tulis muadzam shah, xpe... aku tggu je...tggu punye tggu pkl 8 lebih br ada driver masuk bast tu,tp bile aku tanya,die kate die nak balik...alamak... bateri tpon dah kong habis plak tu nak call mak aku nk tanya no fon sepupu...aduh...blur aku...so aku tggu jela sampai pkl 12...


pas 2 datang la sorg hamba Allah ni dok sblh aku,die tanya aku.."adik nak g mana?",aku pon bgtaula yg aku ni nk blk muadzam shah,die ckp mlm2 ni mana ada bas nak ke sana...aku bgtau,"tau,esok la saya br blk sana",die tak tanya aku nak tdo mana,die trus jelaskan..."saya ni sll bwk bas dari jengka ke kuantan,tp sbb sorg driver kat sini cuti,saya ganti die bwk bas dr sini ke jengka pulak,syarikat ada sewa bilik dekat2 sini,jomla tdo sana",time tu aku tak fikir banyak kot2 die ni ada niat jahat,aku pon ikut je... sampai kat bilik tu die tunjuk kat mana bilik air...dapur ape sume...aku pon mandi...sengaja aku tinggalkan wallet aku kat c2(xde duit pon)...tp bile aku balik dr bilik mandi,aku nampak mmg tak berusik...tp tak bermakna aku percaya,aku tdo pkai suar jeans...tali pinggang pkai...takut bro tu gay....aku charge tpon aku...sok pagi sumenye ok...mlm tu aku tak nyenyak gak ar tdo...risau...pg sok kitorg g balik ke benteng,brother tu blanje aku makan,siap bg aku no fon,die kat klu ada mslh leh call die...name brother tu ZUL... so kitorg amik langkah memasing,die g kat bas die,mekasih abg ZUL,pas2 aku ke terminal balik,nak naik bas ekspress ke muadzam...nsb baik ada, pkl 11 ke 11.30 bas aku tuh....aku sampai muadzam pkl 1.30...classmate aku bukan nak tanya aku ok ke ko...sume dok kate "matila ko,lecturer td garang nak mampus...." esok nye masuk gelak kelas lecturer tu tak mati lak aku,bdak2 klas aku lak yg nak mampus gelak sbb aku wat lawak kat depan...

sorg lg lecturer garang lak tak marah sbb die percaya yg aku sesat kat kuantan(die pnh sesat gak kot)...

aku ni tak pandai sgt menyampai kat cerita...so sekian mekasih...

0 comments:

Same concept as my main blog, a personal blog that share some tips, personal story, news and interesting thing. But in English