Home » » tentang aku...

tentang aku...

Written By alongxp on 17 May 2008 | 20:57

Ari ni aku nk citer panjang gile,psl diri aku... aku dulu sorg yg pendiam,sorg yg pasif,
atau leh dikategorikan sbg skema laaa.. tp sume tu bertukar ckit demi skit bermula dr aku pindah ke johor 10 thn lpas,ada la kenangan pahit masa aku sekolah kat s m mn kluang barat tuh... tp bile form 4 aku pindah sekolah teknik lak,slh satu alasannye sbb kenangan pahit tu ar,tp tu bukan yg utama,sbb utama aku minat,lgpon ms tu klu kat sekolah lama aku tu,sapa yg dpt sekolah teknik tu maknanya bdk tu pandai gak ar,tmbh2 klu dpt aliran teknik,tp ms tu aku pon agak skema lg,tp dah mula pandai bercakap...

abis sekolah aku keje kat kilang wat atap genting...gaji masyuk gak ar klu kat kluang tuh,
pas keje 6 bulan dpt kolej kat damansara,ok...live run ordinary la...nothing special,tp ms tu bakat buaya tu terserlahla,bayangkan couple jarak jauh je dh 4,yg dekat tak byk,dlm 5 org je hehehe, ms tu dok satu umah 9 org,pas2 sikit demi sikit makin kurang,ada yg benti,ada yg pindah,tak lupe yg diberhentikan...pas2 tgglla 3 org jejaka,sorg dr johor(aku),sorg dr sabah(tawau) yg bernama andi abdul ghani(masih dlm pencarian...klu terbaca tlg emel aku) dan sorg dak penang... hidup kitorg mmg penuh suke n duke... yg suke bile slh sorg dpt bantuan kewangan tak kirela loan ke dr mak ayah,antara yg duke bile sesame kering,time tula yg plg manis,time tula leh tgk sebatang rokok murah yg di kongsi bertiga,sebungkus megi kongsi bertiga,pnh gak korek ashtray(tempat abu rokok) utk cr sisa rokok,amik tembakau,letak dlm kertas,gam baik2 pas2 kongsi bertiga,pas2 masuk sorg dak baru,dak sabah gak,tp dr KK,tp tak lama pas2 kitorg pindah umah,kali ni apartment yg mahal ckit,tak mcm umah lama,kitorg idup bahgia,leh dikatakan tiap2 ptg mandi swiming pool hehehehe...

pas2 ditambah lg ngan hadirnya 2 insan yg memula nmpk baik n bersopan santun
wlaupon bkn nerd mcm ms aku kat sekolah dl...tambah rapat si mamat nama aiman(slh sorg dak baru) ni bile tau aku br dpt loan yg tertunggak sbyk 5k,die mula menghasut aku,dikatanya membe aku dak penang tu mengata aku blakang2,tp aku bkn jenis mkn hasutan,aku makan nasik beb,silap orgla...tp bile duit tu dh makin kering disebabkan oleh keborosan(bukan keboroian) aku...die mula rapat ngan membe aku bdk penang ni yg mmg ank org kaya(mak bapak penyarah)...die mula hasut membe aku tu,membe aku tu plak lupe yg die org malaysia yg mkn nasik,die g mkn hasutan aiman tu...hidup makin sukar sbb membe mule cr point,last2 aku dihalaunye... ms tu mula aku menggagau cr bilik sewa...

aku dpt bilik sewa,dok ngan sorg hustler dlm bidang IT...tp kejap je...yg tu lg pahit..
ditipunye aku yg bute it(masa tu) masa tu ngan mengepow aku sejumlah wang yg banyak utk membeli hanya,casing cpu,processor,ram 256mb,mobo n hdd,lain takde... mmg jelas nyatala penipuannye tu...tp lebih menyedihkan,bile aku mintak resit ngan alasan bapak aku mintak,die ugut die nk bgtau bapak aku yg aku dok seilik ngan pompuan,pompuan tu awek membe aku,membe aku pon dok sbilik,yg jd mangsa,aku.... tensenye.. aku pon pindah,dok ngan sepupu aku...

Dok ngan sepupu aku lak,mmg aku jd miskin,pnh sampai satu masa,
kitorg kering kotang, last2 aku mencuri mknn dgn bantuan membe aku yg keje kat kedai tu...
tp masa tu klu aku tak mencuri mmg aku tak mknla jwbnye... dr c2la aku mula menjadi jahat... sbnrnye byk lg kenangan pahit yg aku lalui lps tu,tp penatla nak taip, korg pon mst dh penat baca, at the end skang ni aku dh ada byk personaliti,kat umah lain,kat umah mak aku lain, kat umah mak mertua aku lain,dpn org ramai lain, dpn kwn2 ms blaja kat poli lain...dpn org tua lain, sampai kan aku pon tak tau nape leh jd g2,tp cam tula,dpn membe2 poli aku,aku mmg bukanye org yg serius, tp dpn sesetengah org,aku sorg yg bengis, tgk tempatla kan?

Tp nk dijadikan citer,adala sorg hamba allah ni yg bengang sgt ngan aku,
puncenye die mintak tlg,tp takde org reply kat forum tu,pas2 aku prasan aku nk tlg die mrh2 merajuk,jap g nk mrh2 aku,nk kutuk2 web forum tuh,aku tnyla apsal nk kutuk2? die mrh? ape kes? pas2 die tak puas hati lg, YM ngan aku,trus tny apsal aku tak puas hati ngan die,ngan tak bg salam die leh tny ngan aku? siap tak kenalkan diri lg... tp bile dh maki2 aku tu aku taula sape..
pas2 tak cukup ngan tu die sms aku,beberapa minit sblm tu ada org call aku, nk ckp ngan sape ntah,aku ckpla slh nombo,pas 2 die sms aku die ckp i admit i make mistake...blabla,aku blsla wrong number my fren sbb die tak tulis name die n tujukan kat sape, mlm ckit die bls,klu tak kenal,takkan ada my fren,pas2 die tny aku,ape lg yg aku tak puas hati even die dh mintak maaf? mana la aku tau die...aku mana pnh tau no.fon die...last2 aku yg jd blur kerana die,sengal otak tulla minah tuh...

k ar... aku dh pening nihh...chow dulu

0 comments:

Same concept as my main blog, a personal blog that share some tips, personal story, news and interesting thing. But in English